в-к Лечител
в-к Лечител
 

Британски модел почина дни след поставянето на ваксината на „Астра Зенека“

Брой: 40, 7 октомври 2021 - ЗАДУХЪТ

Британски модел почина от тромбоза малко повече от две седмици, след като й беше поставена ваксина срещу COVID-19 на компанията „Астра Зенека“. 39-годишната Стефани Дюбоа, която през голяма част от времето живеела в Кипър, получила първата си доза на 6 май в град Пафос и по-късно се оплакала във Фейсбук, че се чувства ужасно след ваксинацията.

На следващата седмица тя споделила усещанията си, след като се събудила една сутрин: „когато се събудих, се чувствах добре и после час по-късно цялото ми тяло трепереше, всичките ми стави се сковаха и се борех да дишам. Беше ми студено до мозъка на костите и имах упорито главоболие и световъртеж.“ Стефани добавила, че са пристигнали родителите й, за да се грижат за нея. Направила си тест за COVID-19, който излязъл отрицателен. „Може би имам продължителна реакция срещу COVID ваксината ми миналата седмица или може би тези странични ефекти са засегнали имунната ми система и междувременно съм хванала нещо друго“, написала Дюбоа.

На 14 май моделът бил откаран в болница в кипърската столица Никозия заради проблеми с дишането. Същия ден тя публикувала във Фейсбук, че левкоцитите й са високи и докторите не знаят от какво.

„Аз съм напълно изцедена, без никаква енергия и цялото тяло ме боли, с болезнени и слаби стави. Тази сутрин наистина се уплаших, ако трябва да съм честна.“

След няколко дни Стефани пуснала последната си публикация във Фейсбук – снимка на ръката си, която била насинена от различните тестове, правени от лекарите. На 19 май неин приятел, Андрю Пауърс, съобщил, че е изпаднала в кома и „не се очаква да излезе от нея“.

Кипърските медии писаха, че Дюбоа е получила мозъчен кръвоизлив и е починала на 22 май следобед. Представител на болницата съобщи, че тя е имала „тежък тромботичен епизод“. Европейската агенция по лекарствата (ЕМА) започна разследване за изясняване причините за нейната смърт.

Кипърските власти побързаха да защитят ваксината на „Астра Зенека“ въпреки смъртта на Дюбоа, заявайки, че тромботичните инциденти съставляват само малък процент от общия брой ваксинирани хора, както и че се очаква „много малък брой такива инциденти“ при ваксинирането на по-млади хора. Д-р Мариос Антониадес, заместник-директор на отделението по хематология на Многопрофилната болница в Никозия, стигна дотам да заяви, че не всички тромботични инциденти след имунизация са свързани с ваксината срещу COVID-19 и че насоките да се избягва употребата на „Астра Зенека“ при по-млади хора „не са научно обосновани“.

Подобен случай имаше в Обединеното кралство през април, когато 27-годишен инженер, Джак Ласт, почина три седмици след ваксинирането си. “Силният и здрав“ жител на Съфолк получил първата си доза от ваксината на „Астра Зенека“ на 30 март в център за масова ваксинация в Ипсуич. Той започнал да страда от главоболия на 9 април, което довело до постъпването му в спешно отделение в болницата „Аденбрук“ в Кеймбридж.

Главоболията се оказали симптоми на мозъчно кървене, което довело до смъртта на Ласт на 20 април, 11 дни след влизането му в болницата. Семейството му чака официални резултати от аутопсията и разследването, но вярва, че смъртта му е свързана с ваксината.

 Превод от английски
Борислава СТАНКОВА



Брой: 40, 7 октомври 2021
 
 
Продукти
 
Евония – анти сива коса
 
АМАНТИЛА (AMANTILLA)
 
ВИЗИОБЛУ СТРОНГ
 
Lechitel.BG :::
 
УБИГОЛД Q10
Lechitel.BG :::
 
Taloni-otstupki
 
e-shop
 
baner pesheva
 
Dobipress abonament
 
www.lechitel.bg
 
Избери цвят 
© 2007 Лечител ООД