в-к Лечител
в-к Лечител
 

ХИМИОТЕРАПИЯТА ВОДИ ДО ПРОБЛЕМИ СЪС СЪРЦЕТО

Брой: 30, 29 юли 2021 - ЛЕЧЕБНИТЕ ТАНЦИ

Това, че химиотерапията, прилагана в лечението на рака, има безброй тежки странични ефекти, отдавна не е тайна за никого. И един от тези негативни ефекти е свързан със сърцето. Оказва се, че химическите препарати могат да увеличат риска от сърдечни заболявания. Този нежелан страничен ефект, известен като „сърдечна токсичност”, може да предизвика увреждане на сърдечния мускул. Обикновено такива усложнения възникват по време на прием на лекарства или скоро след лечението, но понякога те могат да станат хронични и опасни за живота.

Според доктор Клаудия Корона, онколог в Медицинския център „Гейзингер“ в Данвил, Пенсилвания, лекарите взимат нужните мерки, за да помогнат за намаляване на риска от сърдечни нарушения по време на химиотерапията, но е важно пациентите да познават признаците и симптомите на потенциалните проблеми със сърцето, за да участват в решаването на този сериозен проблем.

Съществуват много различни типове лекарства, използвани в химиотерапията, и не всички от тях, както е известно, предизвикват проблеми със сърцето.

Рисковете могат да се увеличат при прием на антрациклини, смятани за едни от най-ефективните противотуморни химиотерапевтични препарати, използвани за лечение на различни видове рак. Те могат да предизвикат временно увреждане на сърцето поради отслабване на сърдечния мускул. Рискът от сърдечно увреждане зависи от общото количество на приемания от пациента препарат.

Лекарствата, предназначени за лечение на различни видове рак на гърдата също могат да отслабят сърдечния мускул. За разлика от антрациклините, повишеният риск при тях не е свързан с общото количество на приемания препарат.

Таксаните са химиотерапевтични препарати, използвани за борба с определени видове рак на гърдата, яйчниците и белите дробове, а така също при сарком на Капоши, свързан със СПИН. Тези лекарства могат да предизвикват сърдечна аритмия по време на лечението, заради която пациентите могат да почувстват световъртеж или дори да припаднат.

Флуороуацилът и капецитабинът, използвани за лечение на различни видове рак, могат да провокират спазъм на артериите по време на терапията, което често води до сърдечен пристъп.

Факторите, които могат да увеличат риска от увреждане на сърцето по време на химиотерапия, включват личната история на сърдечно заболяване, както и възрастта, тъй като младите хора и възрастните со подлагат на по-голям риск в сравнение с болните на средна възраст. Освен това, има значение типът на лечението. Ако човек се лекува с комбинация от химиотерапевтични препарати или преминава лъчетерапия на гръдния кош, рисковете се увеличават значително.

Захари НИКОЛОВ



Брой: 30, 29 юли 2021
 
 
Продукти
 
Калций пюър D
 
ФЕМИГЛАНДИН GLA+E (FEMIGLANDIN GLA+E)
 
ЕВОНИЯ (EVONIA)
 
Lechitel.BG :::
 
Биомаре Имуно
Lechitel.BG :::
 
Taloni-otstupki
 
e-shop
 
baner pesheva
 
Dobipress abonament
 
www.lechitel.bg
 
Избери цвят 
© 2007 Лечител ООД