в-к Лечител
в-к Лечител
 

Синините може да са симптом на фатално заболяване

Брой: 10, 7 март 2024 - Синините
След нараняване на тялото почти винаги се появява синина и това е съвсем нормално. Например през зимата, когато е хлъзгаво, можете да паднете и да получите хематом на бедрото. Въпреки това понякога синини се появяват при хората без видима причина. Не става въпрос за изолиран случай, когато човек е открил синина и не си спомня откъде е дошла, а за редовното им появяване в различни части на тялото, което е напълно несвързано с каквито и да било натъртвания. В този случай трябва незабавно да потърсите медицинска помощ и да се подложите на преглед, тъй като причината може да е опасно, животозастрашаващо заболяване.

Защо се появяват синини?

Кръвта съдържа много компоненти, включително червени кръвни клетки, които доставят кислород до имунните клетки, които защитават тялото от вируси и бактерии, и всички видове протеини. Сред тях са тези, които предпазват тялото от кървене, но в същото време предотвратяват образуването на кръвни съсиреци вътре в съдовете.

Ако съдът е повреден, настъпва съсирване на кръвта, т.е. образува се кръвен съсирек, който предотвратява кървенето, докато стените на съда се възстановят. 

Коагулационните фактори, т.е. определени протеини, са отговорни за сгъстяването на кръвта, образуването на кръвен съсирек. Те са привлечени от мястото на увреждане на съда от тромбоцитите и самата увредена стена.

Подобно на други кръвни клетки тромбоцитите се произвеждат в костния мозък, а факторите на кръвосъсирването се синтезират в черния дроб. Както можете да предположите, ако има проблеми с факторите на кръвосъсирването, тромбоцитите или стените на кръвоносните съдове, може да се появят синини поради подкожно кървене.

Синините може да са свързани с употребата на лекарства

Понякога появата на синини по тялото е свързана с приемането на популярни лекарства като ибупрофен и аспирин. Тези препарати разреждат кръвта и предотвратяват образуването на кръвни съсиреци. Хематомите също могат да бъдат свързани с употребата на стероиди, но те действат по различен начин – правят кожата по-тънка и тъканта по-уязвима за увреждане.

В този случай трябва да се консултирате с вашия лекар. Може да се наложи да спрете приема на лекарства или да намалите дозата им.

...

Цялата статия може да прочетете във в. Лечител

Иван ЙОРДАНОВ




Брой: 10, 7 март 2024
 
 
Продукти
 
УБИГОЛД Q10 – 100mg
 
Ливерин®
 
Витасел Теломери
 
Lechitel.BG :::
 
Книга Лечител
Lechitel.BG :::
 
Taloni-otstupki
 
e-shop
 
Dobipress abonament
 
www.lechitel.bg
 
Избери цвят 
© 2007 Лечител ООД