в-к Лечител
в-к Лечител
 

МАЛКО ЖЕНИ ЗНАЯТ ИСТИНАТА ЗА СИНДРОМА НА ТОКСИЧНИЯ ШОК

Брой: 19, 9 май 2019 - АЛЕРГИИТЕ

Синдромът на токсичния шок е заболяване, провокирано от бактериите стафилококи. И наистина, най-често с него се сблъскват жените, използващи хигиенни тампони в период на менструация.

„При жените синдромът на токсичния шок е свързан основно с използването на суперпоглъщащи тампони, отбелязала доктор Шери Рос, специалист по въпросите на женското здраве в Центъра за здраве в Санта Моника, Калифорния. – Но болестта може да се развие и на фона на изгаряния, поражения на кожата и дори при синузити. За съжаление в медиите се разпространяват много неверни факти за това заболяване, вярата в които може да бъде потенциално опасна”.

Ето защо жените следва да потърсят достоверна информация от своите лекари, която ще им помогне да се справят с този опасен синдром.

По думите на Шери Рос, колкото по-обемни (и с по-голяма способност за попиване) са тампоните, използвани в критичните дни, толкова по-голям е рискът, на който се подлага жената. Както обяснил експертът, в този случай хигиенното средство става отлична хранителна среда за бактериите, тъй като то остава вътре във влагалището доста дълго време.

Доктор Рос препоръчала да се избират тампони с по-малко количество „капчици” на опаковката и да се сменят колкото може по-често – в идеалния случай на всеки 4-8 часа. При това тази честота не зависи от интензивността на кръвотечението.

Но тампоните не са единствената причина за синдром на токсичния шок. Менструалните чашки, диафрагмите и дори противозачатъчните гъби могат да носят потенциален риск от развитие на синдром на токсичния шок, както смята доктор Жасмин Джонсън. „Всичко, което поставяте вътре в тялото, може да предизвика инфекция. Ето защо вие винаги трябва да използвате тези средства така, както е посочено на опаковката”, отбелязал специалистът. Единственото средство за интимна хигиена, което е съвършено безвредно в този смисъл – това са дамските превръзки, които никога не попадат вътре в тялото.

Симптомите на синдрома на токсичния шок се развиват много бързо. Както подчертала доктор Джонсън, изключително важно е да се потърси медицинска помощ, ако е възникнало подозрение за нещо нередно. В противен случай последствията за здравето могат да бъдат твърде сериозни.

Ето основните симптоми на синдрома на токсичния шок, на които задължително трябва да се обърне внимание: диария, главоболие, общо изтощение, висока температура, понякога съпроводена с треска, ниско кръвно налягане, болки в мускулите, повдигане и повръщане, зачервяване на очите, устата, гърлото. В допълнение на тези признаци, които са много сходни със симптомите на грипа, при синдром на токсичния шок има още особености – плосък, червен обрив, който се появява на дланите на ръцете или на стъпалата на краката.

Това, че от синдрома на токсичния шок може да се умре, съвсем не е мит. По думите на експертите, отсъствието на своевременно медицинско лечение действително може да доведе до усложнения, несъвместими с живота.


Станислав ТОДОРОВ


Брой: 19, 9 май 2019
 
 
Продукти
 
СЕЛЕКЮ (Seleq)
 
Витатабс® тирозин, йод и селен
 
ДИБУС (DIBUS)
 
Lechitel.BG :::
 
УБИГОЛД Q10
Lechitel.BG :::
 
Taloni-otstupki
 
e-shop
 
baner pesheva
 
Dobipress abonament
 
www.lechitel.bg
 
Избери цвят 
© 2007 Лечител ООД