в-к Лечител
в-к Лечител
 

КАК ВАКСИНАЦИЯТА СРЕЩУ COVID-19 ВЛИЯЕ НА МЕНСТРУАЦИЯТА

Брой: 18, 6 май 2021 - Астмата

За пръв път доктор Кейт Кланси от Илинойския университет чула оплаквания от промени в характера на менструацията след ваксиниране срещу коронавирус от свои колеги, а после се сблъскала с тях и сама. Тя написала за това в социалните мрежи и получила отговори от десетки жени, които съобщили, че месечните им цикли действително са започнали да протичат по-тежко след ваксиниране. При това нямало значение каква ваксина е била използвана.

„Точно две седмици след втората доза започна месечният ми цикъл - с 12 дни по-рано, отколкото би трябвало, и премина по-тежко, отколкото в последните три години”, - споделила една американка. Друга имала още по-тежки преживявания – след ваксинацията менструалното кръвотечение продължило 16 дни при обичайни пет. Най-често жените се оплаквали от силна болка и нарушен менструален цикъл.

Сега доктор Кланси събира данни за по-пълно установяване и разбиране на връзката между ваксинацията и менструациите.

„На мен самата след ваксинирането на третия ден от менструацията ми се налагаше да използвам по няколко превръзки с максимално попиване дневно, въпреки че преди това ми стигаха една-две обикновени, - заявила доктор Кланси. – Възможно ли е ваксината да усилва възпалителната реаксция?”

Центровете за контрол и профилактика на заболяванията в САЩ имат собствена система за отчитане на страничните ефекти, свързани с ваксинацията. Но специалистите засега не могат да кажат, по каква причина жените наблюдават изменения в менструалния цикъл – данните са твърде малко.

Възможно е, болката да изглежда по-силна, защото към привичните усещания от менструацията се добавят болезнеността и умората в тялото, наблюдавани при много ваксинирани хора.

С усилването на кръвотечението нещата са по-сложни. Неголямо изследване с участието на 177 жени в репродуктивна възраст, прекарали COVID-19, показало, че повече от половината от тях се сблъскали с изменения в менструалния цикъл, и в повечето случаи ставало дума за по-болезнени или продължителни критични дни. Възможно е ваксината да предизвиква подобен ефект. Не е изключено също, че цялата работа е в повишения стрес.

„Менструалният цикъл може да се променя и той зависи от много фактори, вклрючително стрес, лош сън, физически натоварвания и прием на някои лекарства, - пояснила доктор Глория Бахман от Медицинската школа „Робърт Ууд Джонсън”. – И за някои жени няма нищо необичайно в това, че след ваксинация забелязват промени в техния месечен цикъл, например, по-ранно начало, по-обилни изтечения или по-силни спазми, отколкото обикновено”.

„Не съществува биологичен механизъм, която може да обясни нарушенията на менструалния цикъл след ваксинация срещу COVID-19”, заявил доктор Марк Турентин от Медицинския колеж Бейлър. Той отбелязал, че по време на клиничните изпитания нито един от производителите на ваксини не съобщил за подобни странични ефекти. Но дали това означава, че такива наистина не е имало или не биха могли да се появят в рамките на масовата ваксинация?

 Симеон НИКОЛОВ

 



Брой: 18, 6 май 2021
 
 
Продукти
 
Вивания® Бюти Колаген
 
Витамар 1000
 
Тоалетно мляко с Ройбос
 
Lechitel.BG :::
 
pycnogenol
Lechitel.BG :::
 
Taloni-otstupki
 
e-shop
 
baner pesheva
 
Dobipress abonament
 
www.lechitel.bg
 
Избери цвят 
© 2007 Лечител ООД