в-к Лечител
в-к Лечител
 

Паметта

Брой: 33, 15 август 2019 - ДИАБЕТЪТ
ПРОСТИ ТРИКОВЕ ЗА ПОДОБРЯВАНЕ

Последни научни изследвания показват, че прости изменения в начина на живот могат да помогнат за подобряване на когнитивните функции и забравяне на перспективата за невродегенеративни заболявания. Нарушенията в структурата на мозъка, свързани с възрастта, са необратими, ето защо специалистите препоръчват да не се подценява профилактиката на старческото слабоумие и деменцията. За щастие, има някои прости „трикове”, които могат да помогнат на паметта в борбата й със стареенето. Вие можете да ги използвате всеки път, когато искате да подобрите функциите на вашата памет.

Изкачвайте стъпала

Учените твърдят, че за укрепване на функциите на паметта са достатъчни само 10-минутни ежедневни упражнения. Ако искате да увеличите ефекта от физическите натоварвания, акцентирайте на краката.

За добри упражнения са смятани карането на планински велосипед или изкачването на стъпала в добро темпо. В едно любопитно изследване участвали жени близначки. Във всяка двойка една от сестрите имала добре тренирани крака, а другата – слаби.

Наблюдението на близначките продължило 10 години. В края на експеримента станало ясно, че жените със силни крака имали по-малка вероятност от загуба на паметта в сравнение със своите сестри, които не спортували.

Дишайте през една ноздра

Опитайте да правите този трик по няколко минути на ден. Притиснете дясната ноздра с показалец, правейки вдишвания и издишвания през лявата ноздра. След това сменете ноздрите. Това отпускащо упражнение намалява хроничния стрес, свързан с прекомерно натоварване на паметта.

Освен това дишането през лявата ноздра активизира дясното полукълбо на мозъка – зоната, управляваща пространствената памет.

Четете на глас

Редовното четене влияе благотворно на възможностите на мозъка, подобрявайки въображението, речниковия запас и функциите на паметта. Вие може да четете каквото искате, но по-добре е, ако го правите на глас.

Съгласно изследване на сътрудници на Медицинския център при Университета Ръш в Чикаго тази практика понижава вероятността от възникване на проблеми с паметта с колосалните 32%. Когато четете на глас, това помага на вашия мозък да обработва по-дълбоко информацията, съхранявайки я в дългосрочна перспектива.

Яжте ягоди

Сочните и ароматни ягоди са богати на антиоксиданти. Особена полза за паметта носят лигнаните – растителни естрогени, които имитират женските хормони. Именно тези съединения са главни регулатори на женската памет.

Освен в ягодите, лигнани се съдържат в прасковите и зелените бобови култури.

Добавете розмарин в храната

Розмаринът съдържа уникален „коктейл” от антиоксидантни съединения. Всички те намаляват възпалението и увеличават притока на кръв към мозъка.

Искате да подобрите концентрацията на внимание и функциите на паметта? Тогава редовно добавяйте розмарин в храната.

Наслаждавайте се на зеленината

Учените открили, че една порция свежа зеленина дневно в дългосрочна перспектива може да направи вашия мозък с 11 години по-млад в сравнение с тези, които не ядат спанак, листна салата или магданоз.

Обърнете внимание също на броколито и другите кръстоцветни зеленчуци. Те са богати на витамини от група В, които понижават нивото на хомоцистеина – аминокиселина, отговаряща за загубата на паметта.

Бел. ред. Витасел® Мемо съдейства за нормалната функция на мозъка, добра памет и концентрация. Още информация – на стр. 23.

 Владислав ПЕНЕВ

 



Брой: 33, 15 август 2019
 
 
Продукти
 
ФЕРОФОРТЕ® В+С (FERROFORTE B+С)
 
Комплекс ЕНЕРГИЯ ЗА ЖЕНАТА
 
КОРДИЦЕПС, Канада
 
Lechitel.BG :::
 
УБИГОЛД Q10
Lechitel.BG :::
 
Taloni-otstupki
 
e-shop
 
baner pesheva
 
Dobipress abonament
 
www.lechitel.bg
 
Избери цвят 
© 2007 Лечител ООД