в-к Лечител
в-к Лечител
 

Здравословният начин на живот предпазва от рак на гърдата

Брой: 29, 22 юли 2010 - РАК НА ГЪРДАТА

     Още през 1997 г. Американският институт за ракови изследвания и Световният фонд за подпомагане на раковите изследвания обявиха, че ракът е предотвратимо болестно състояние. Своя доклад от 670 страници учените от тези две крупни институции красноречиво озаглавиха “Храна, хранителни добавки и превантивни мерки против рака”. Есенцията на този научен анализ се състои в следното: тютюнопушенето и нерационалното хранене са двата основни рискови фактора за развиване на рак!
     В потвърждение на казаното в доклада се посочва, че 30-40 на сто от случаите на ракови заболявания са предотвратими с помощта на лесно изпълними рационални диети, физическа активност и поддържане на оптимално телесно тегло. В глобален мащаб и при сегашните статистически данни това означава годишно да бъдат намалени новите случаи на рак с 3-4 милиона! В доклада се открояват 14 стратегии за рационално хранене, които помагат за предпазване от рак:

    • Видът на храната, която приемате, е много важен! Предпочитайте растителната, с богато разнообразие на плодове и зеленчуци, варива и съвсем малко обработени с топлина богати на влакнини храни.
     • Поддържайте оптимално телесно тегло! Гледайте нито да тежите под нормата, нито над нормата. Освен това с напредване на възрастта не позволявайте отклонение от нормата с повече от 5 кг.
     • Поддържайте активността си! Ако работата ви е свързана със седене на едно място, всеки ден правете едночасова бърза разходка или подобно физическо натоварване. Поне веднъж седмично се натоварвайте по-активно в продължение на един час.
     • Яжте повече плодове и зеленчуци! Поставете си като норма 400-800 г дневно, разделени примерно на 5 порции, и се стремете към максимално разнообразие според сезона.
     • Важни са и другите видове растителна храна! Консумирайте поне по 600-800 г дневно зърнени храни, варива, корени, грудки и т.н. Избирайте най-малко обработените храни и ограничете до минимум употребата на рафинирана захар.
     • Консумацията на алкохол не е препоръчителна! Ако все пак не можете да се откажете напълно, ограничавайте питиетата до две на ден за мъжете и до едно за жените. (Едно питие означава 50 мл концентрат, 100 мл вино или 250 мл бира - бел. прев.).
     • Внимателно подбирайте месото! Ако не сте вегетарианци, ограничете консумацията на “червено” месо до 80 г дневно. За предпочитане са рибата, птиците и дивечът.
     • Ограничете консумацията на мазни храни, особено тези от животински произход! В замяна си позволявайте скромни количества от качествени растителни мазнини.
    • Ограничете консумацията на солени храни и употребата на готварска сол! Вместо сол употребявайте повече билкови хранителни подправки, които ще компенсират количеството на готварската сол.
    • Внимателно съхранявайте бързоразвалящите се храни, за да избегнете гъбичните инфекции! Ползвайте фризер и хладилник и не яжте храни, за които се съмнявате, че са престояли продължително при неясни санитарни условия. 
     • Пазете се от химически добавки и остатъчни пестициди в храната! Въпреки че производителите на готови храни настояват, че слагат минимални количества химични добавки (стабилизатори, оцветители, ароматизатори, набухватели, консерванти и т.н.), а остатъците от пестициди са пренебрежимо малки, не им вярвайте напълно. Предпочитайте екологично чистата храна или продукцията от собствената градина. Приготвяйте сами храната си всеки път, когато имате време за това.
     • Гответе при ниски температури! Не яжте препечени ястия. Любителите на месо и риба не трябва да прегарят месните сосове. Месото и рибата са най-полезни печени на скара. Пушеното и сушено месо да се консумира по-рядко.
    • Взимайте хранителни добавки! Дори когато си мислите, че храненето ви е балансирано като хранителни съставки, вие се нуждаете от мултивитаминни добавки. Не забравяйте, че земеделските земи стават все по-изтощени на минерали, което се отразява и на съдържанието на храните, произведени от тях. Качественият мултивитамин, съдържащ най-важните минерали, е ежедневна необходимост. (Бел. ред. Препоръчваме ви качественият финландски мултивитамин Витатабс АBCDE.) 
     • Не пушете и не дъвчете тютюн! Той е доказано вреден за вашето здраве.



Брой: 29, 22 юли 2010
 
 
Продукти
 
Бодифлекс® Глюкозамин Плюс
 
Колоник плюс® Перила
 
Елеутерокок (сибирски женшен)
 
Lechitel.BG :::
 
САМЕНТО
Lechitel.BG :::
 
Еньовско намаление
 
www.lechitel.bg
 
Избери цвят 
© 2007 Лечител ООД